Schouderpijn en fitness banken

Wij geven hieronder 4 tips weg om schouderpijn te elimineren tijdens het bankdrukken.

Gaan schouderpijn en fitness banken samen? Bankdrukken is een belangrijke oefening voor het persen van het bovenlichaam die wordt gebruikt om kracht, kracht en hypertrofie te vergroten. Het verhogen van uw bankdrukken is een zeer gewild doel voor zowel atleten als “bros”! Vaak zit zeurende schouderpijn deze inspanningen echter in de weg. Hier zijn 4 tips om schouderpijn te elimineren tijdens het bankdrukken! Fitness bank

Verander uw greepbreedte

Het veranderen van uw grijpbreedte. Dit is de eerste verdedigingslinie om zeurende schouderpijn tijdens het bankdrukken te bestrijden. Door de breedte van de greep te veranderen, kunt u de stress van gevoelige constructies wegnemen, waardoor het voor u in het algemeen comfortabeler wordt. Wij raden aan om zowel de vernauwing als de verbreding van de grip te proberen om te zien wat het beste voor u werkt. Deze verandering van grip zou niet drastisch moeten zijn; begin met het simpelweg verplaatsen van elke hand in een halve inch en beoordeel het opnieuw. Als dit alleen al uw schouderpijn wegneemt, dan heeft u uw gouden kaartje gevonden!

Houd uw schouderbladen ingetrokken

Een groot probleem tijdens het bankdrukken is een gebrek aan strakheid in de bovenrug. Als de scapulae niet vergrendeld blijven in retractie de hele lift, kan dit een anterieure scapulaire kanteling aan de onderkant van de bankdrukken veroorzaken, wat leidt tot anterieure schouderklachten. Het verbaast ons dat mensen nog steeds geloven dat scapulierbeweging tijdens het bankdrukken zou moeten optreden. Conventionele wijsheid zou suggereren dat als iemand op het gewicht drukt, de scapulae zou moeten uitstrekken om een ​​optimaal scapulohumeraal ritme te bevorderen. Dan moet op de afdaling de scapulae zich weer terugtrekken. Hoewel dit in theorie logisch is, gaat het ten koste van het opofferen van stabiliteit.

Probeer de Low Incline Bench Press

Voor degenen die niet trainen voor een powerlifting-wedstrijd en herhaaldelijk worden “in elkaar geslagen” door de standaard bankdrukken, kan het een geweldige oplossing zijn om de bankdrukken een klein beetje te kantelen. Als u de juiste verstelbare bank heeft, plaatst u deze slechts één tandje hoger dan plat. Door de kleine hoek kan de borst meer een rol spelen, waardoor het schoudergewricht zelf wordt ontzien. Dus dit is niet alleen een geweldige “shoulder saver”, het is ook een geweldige variant voor diegenen die nooit het bankdrukken in hun borst lijken te voelen. Hoewel dit misschien geen haalbare oplossing is voor de powerlifters die geen andere keus hebben dan bankdrukken uit te voeren, is dit een geweldige optie voor de gemiddelde weekendstrijder en atleet!

Verhoog uw overhead persvolume met fitness banken

Vaak kan een boosdoener van schouderpijn tijdens het bankdrukken worden veroorzaakt door simpelweg te veel bankdrukken. Hoewel dit de meest efficiënte en veiligste manier is om de lift uit te voeren, moet het op de juiste manier worden uitgebalanceerd met andere oefeningen die het juiste scapulohumerale ritme trainen. Vaak kan het verlagen van uw bankdrukvolume en vervolgens het verhogen van uw bovenhoofdse drukwerk het evenwicht in het schoudergewricht bevorderen en zeurende schouderpijn helpen verlichten. Fitness bank

Related posts

Leave a Comment