Geen categorie 

Live chat in de gezondheid & farmacie branche

De live chat service van Chatkracht in de gezondheid en farmacie branche is een toegevoegde waarde. In deze specifieke branche zijn de service vragen relatief hoog. Klanten zijn vaak op zoek naar antwoorden en gegevens. Door middel van live chat kunnen ze vrijwel meteen hun vraag kwijt. Doormiddel van een live chat service kunnen klanten 72 uur per week contact opnemen. Klanten kunnen contact opnemen via de live chat van Chatkracht over vrijwel alles wat over het desbetreffende bedrijf gaat.  

De live chat service van Chatkracht is een dusdanige toegevoegde waarde omdat het desbetreffende bedrijf onder andere ontlast wordt van informatieve vragen. Chatkracht vraagt bij een beginnende samenwerking altijd om een kenniscentrum. Dit houdt in dat er zoveel mogelijk informatie wordt verzameld van het bedrijf zelf, de diensten en eventuele producten. Denk onder andere aan: hoe gaan we om met klachten of wat te doen we als een klant een offerte wilt aanvragen? Doordat Chatkracht deze informatie inzichtelijk heeft kunnen vrijwel alle informatieve vragen beantwoord worden. Dit bespaart het bedrijf een hoop tijd en moeite om deze vragen zelf te beantwoorden. 

Misschien denk je wel: ‘Wat is de toegevoegde waarde van een live chat service?’ Het grootste voordeel van een live chat service is dat het laagdrempelig is. Bijna 40% van de jongeren heeft telefoonangst. Bij een live chat ben je geheel anoniem en je wordt binnen 30 seconden geholpen. Hierdoor durven mensen toch sneller contact op te nemen en ze hoeven niet lang te wachten tot ze iemand aan de telefoon hebben. Tijdens het chatten kan een klant overtuigt worden om een product aan te schaffen. Dit enkel omdat hij meteen informatie krijgt. Hierdoor verkoopt het bedrijf meer zonder dat ze er moeite voor hoeven te doen.  

In het geval van de gezondheid & farmactie branche komen klanten vaak met vragen over contactgegevens, adressen en sollicitaties. Doordat de chatspecialist gerichte vragen stelt en het gesprek filtert kan er vaak al antwoord gegeven worden. Indien we er op dat moment niet uitkomen nemen we contact op met het bedrijf zelf of sturen we de vraag door. Ook is het handig om als bedrijf inzicht te krijgen in de vragen die klanten stellen. Hier kan het bedrijf weer anticiperen en zichzelf verbeteren.  

In de gezondheid & farmacie branche is de live chat een mooie aanvulling op de klantenservice! Het bedrijf wordt ontlast, leads worden doorgestuurd en dit zonder er maar iets voor te hoeven doen.  

Gerelateerde berichten

Leave a Comment