private label cosmeticaBeauty Tips 

Jezelf als drogisterij onderscheiden? Zet hierom in op private label cosmetica

Wanneer je als eigenaar, franchiser of uitbater van een drogisterij actief bent, dan valt het nog niet altijd mee om jezelf goed te onderscheiden van andere winkels die een redelijk vergelijkbaar aanbod hebben. Als je van mening bent dat de zaken niet goed genoeg lopen en je organisatie dus wel een boost kan gebruiken, dan kun je daar echter zeker iets aan doen. Je zou namelijk kunnen inzetten op private label cosmetica. Hierbij gaat het om cosmetische producten met een private label, oftewel producten die door een laboratorium speciaal voor jouw winkel of bedrijf worden gemaakt. Hieronder lees je drie grote voordelen van deze handelswijze.\

private label cosmetica

Betere positionering

Het belangrijkste voordeel van private label cosmetica is dat je jezelf hiermee sterker positioneert ten opzichte van je concurrenten. Met eigen producten geef je de consument namelijk een extra goede redenen om uitgerekend bij jouw winkel inkopen te doen.

Het kost weinig tijd en werk

Aangezien private label producten door een laboratorium worden samengesteld heb je hier weinig omkijken naar. De hoeveelheid tijd en werk die je hierin moet investeren is dus zeer beperkt.

Transparantie in kosten en werkwijze

De meeste laboratoriums houden er een overzichtelijke en duidelijke werkwijze op na. Hierbij is er doorgaans sprake van veel transparantie. Zo weet je onder meer op voorhand wat je project gaat kosten. Daar wordt vervolgens niet van afgeweken.

Medezeggenschap

Afhankelijk van het laboratorium dat je kiest zul je een bepaalde mate van medezeggenschap hebben over de totstandkoming van het product en de verpakking.

Gerelateerde berichten

Leave a Comment