goede nachtrustWelness 

Hier moet je op letten voor een betere nachtrust

Een goede nachtrust is niet alleen erg fijn voor je welbevinden het is ook nog eens goed voor je algehele gezondheid. Wanneer je een keer een nachtje niet zo lekker slaapt merk je dit gelijk de volgende dag vaak al, wanneer dit vaker voorkomt is dit erg vervelend voor je algehele welbevinden. Je bent niet alleen wanneer je slecht slaapt, 20 tot 30% van de mensen heeft wel eens last van een of enkele slechte nachten. Maar waar kan je nu op letten wanneer je een betere nachtrust wilt hebben? Wij geven je enkele tips voor een goede nachtrust.

Een vaste routine

Voor een goede nachtrust is het, het beste een vaste routine te hebben, dus elke dag op dezelfde tijd naar bed en uit bed te gaan. Het kan in het weekend of wanneer je nergens heen hoeft wel prettig zijn om op een natuurlijke manier wakker te worden, dus van het daglicht of met eventueel een lamp die dit nabootst. Ga dan wel op een vaste tijd naar bed ook in het weekend.

goede nachtrust

Temperatuur van de slaapkamer

Over het algemeen wordt een temperatuur op de slaapkamer van 18 graden als optimaal aangegeven om te kunnen slapen. Het kan natuurlijk zo zijn dat jij het liever wat warmer of kouder hebt op de slaapkamer. Je kan het ook warmer krijgen door warmer beddengoed te gebruiken of kouder door het gebruik van een klimaatbeheersing op je kamer in de zomer.

Bewegen

Wanneer je overdag voldoende beweging krijgt en dan niet net voor dat je naar bed gaat, slaap je over het algemeen beter. Het beste is nog beweging in de buitenlucht, van voldoende daglicht slaap je namelijk ook beter in de nacht.

Goed matras en goed kussen

Kijk een kritisch naar je matras en je kussen, zijn deze al aan vervanging toe? Ligt het allemaal nog wel lekker? Een goed matras en een goed kussen zorgen zeker voor een beter nachtrust. Wat goed voor jou is kan per persoon verschillend zijn, laat je hier goed over adviseren bij een beddenzaak.

Gerelateerde berichten

Leave a Comment